Meld je nu aan voor onze workshop van 26 augustus
 

Boekhouding automatisch aanleveren

Tijd en geld besparen door super efficiënt je boekhouding aan te leveren!

Veel bedrijven hebben de stap gezet om steeds meer te automatiseren. Toch valt er in boekhouding nog heel veel winst te behalen als het gaat om het versoepelen van het proces. Door super efficiënt je boekhouding aan te leveren kan je veel tijd en geld besparen! Benieuwd wat daarin de mogelijkheden zijn en hoe wij dat doen? We vertellen je er graag meer over in dit artikel.

Inkoopfacturen en kassabonnen automatisch doorsturen naar Basecone

Alle facturen laten we door onze leveranciers mailen naar een mailadres welke apart is aangemaakt voor de boekhouding. In ons geval is dat: boekhouding@denhartogondersteuning.nl. Vervolgens hebben we bij de instellingen aangegeven dat alle inkomende berichten moeten worden doorgestuurd naar het rechtstreekse mailadres in Basecone, een handige applicatie dat facturen scant, herkent en real time verwerkt.

In de mailbox hebben we een map “betaald” aangemaakt. Wekelijks verhuizen we alle ingekomen facturen van onze leveranciers naar deze map. Degene die nog moeten worden betaald laten we in de inbox staan.

Kassabonnen (zoals brandstof, Readshop, Bruna, etc) komen in onze boekhouding terecht door gebruik te maken van de Basecone App voor de smartphone. Dat werkt erg makkelijk. We maken namelijk een foto van de bon en klaar is kees!

Hoe doe ik dat met de verkoopfacturen (debiteuren)?

Wij hebben ervoor gekozen om de facturen per mail aan onze cliënten te versturen en het rechtstreekse mailadres van Basecone als BCC bij het versturen te gebruiken.

Alle in- en uitgaande facturen komen dus volledig automatisch in ons systeem binnen. We hoeven nooit zelf meer een factuur aan te leveren. Daarnaast hebben we in één oogopslag in beeld welke facturen er nog betaald moeten worden.

Wil jij dat ook?

Gebruik dan deze checklist

1 Maak een apart mailadres voor je boekhouding
2 Stel automatisch doorsturen naar het Basecone adres in
3 Vraag je leveranciers om de facturen voortaan naar het juiste adres te mailen
4 Maak een mapje betaald aan in de mailbox
5 Installeer de Basecone App op je smartphone

Neem gerust contact op

Wil je meer weten over de mogelijkheden? Twijfel je of jouw administratie overgenomen kan worden door The Numbers People? Of heb je andere vragen voor ons? Wij staan voor je klaar! Geen vraag is te gek, bel ons gerust.

Bel ons op 030-3200059
The Numbers People Collega
 
 
© 2021 Specialist in administratie